RIMS
RIMS اخبار خطر تجزیه برای پردرآمدترین کسب و کار گوگل

خطر تجزیه برای پردرآمدترین کسب و کار گوگل

گوگل، متهم به استفاده از شیوه‌های ضد رقابتی در کسب و کار تبلیغات دیجیتالی خود

1402/03/25
گوگل، ممکن است به دلیل اتهام استفاده از شیوه‌های ضد رقابتی در کسب و کار تبلیغات دیجیتالی خود، از سوی رگولاتورهای ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا و به جهت رفع نگرانی آن‌ها، مجبور به فروش بخشی از کسب و کار خود شود.

کمیسیون اروپا دو سال پس از گشایش تحقیقات، اتهامات خود علیه گوگل را در یک بیانیه اعتراضی اعلام کرد. به نظر می‌رسد جدیدترین درگیری گوگل با رگولاتورهای اروپایی، ریسک بالایی را متوجه بزرگ‌ترین منبع درآمدش کند. کسب‌و‌کار تبلیغات دیجیتالی سهم 79 درصدی در کل درآمد گوگل در سال 2022 داشته است. درآمد تبلیغاتی سال 2022 گوگل شامل خدمات جست‌وجو، جی‌میل، گوگل‌پلی، گوگل مپس، تبلیغات یوتیوب، گوگل اد منیجر، اد ماب و اد سنس، بالغ بر 5/ 224 میلیارد دلار بود.
مارگارت وستاگر، کمیسیونر ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا گفت: گوگل ممکن است بخشی از کسب و کار تبلیغات دیجیتالی خود را بفروشد زیرا یک راه‌کار رفتاری، بعید است در متوقف کردن شیوه‌های ضد انحصارطلبی این شرکت موثر واقع شود. البته می‌دانم که این یک بیانیه قوی است اما منعکس کننده ماهیت بازارها و نحوه کارکرد آنهاست و به همین دلیل، به نظر می‌رسد تعهد رفتاری، جای بحث ندارد. اتحادیه اروپا همکاری نزدیکی با مقامات ضد انحصارطلبی در آمریکا و انگلیس داشته است.
کمیسیون اروپا اعلام کرد که با رفتار گوگل که به خدمات فناوری تبلیغات آنلاین خود به ضرر فراهم‌کنندگان رقیب خدمات فناوری تبلیغاتی، اولویت می‌دهد، مشکل دارد. گوگل از سال 2014 از نفوذ خود سوءاستفاده کرده است. طبق اعلام شرکت تحقیقات بازار اینسایدر ایتلیجنس، گوگل برترین پلتفرم تبلیغات دیجیتالی جهان بوده و 28 درصد سهم از درآمد تبلیغات جهانی دارد. بر اساس گزارش رویترز، یک منبع آگاه گفت: گوگل سه ماه پس از گشوده شدن این پرونده تحقیقات، تلاش کرد این قضیه را حل‌وفصل کند، اما رگولاتورها از روند آهسته و عدم امتیازات قابل توجه، عصبانی شدند.

 

منبع:


https://donya-e-eqtesad.com

ثبت کننده:


سعید اسلامی




ارسال نظر:


RIMS

آخرین اخبار

©BRB تمامی حقوق طراحی سایت متعلق به شرکت دانش‌بنیان بهین ره‌آورد بهبود می باشد.